Volsted Duathlon bliver mærket op for i naturskønne omgivelser.

 

Distancer & Priser:

Deltagelse sker på eget ansvar.

Gældende færdselsregler skal overholdes og cykelhjelm er påkrævet.

Musik i ørene er ikke tilladt pga. sikkerheden.

 

I prisen er følgende inklusiv:

  • Startnummer
  • Danmarks bedste LOS forplejning – bestående af vand, cola, kakao, banan, peanuts mm.
  • ALTID kaffe & kage.
  • Diplom til alle.
  • Mulighed for tilkøb af medalje (+30 kr. pr. stk.).
  • Toilet faciliteter.
  • Uformel og hyggelig LOS-stemning.
  • Mulighed for opbevaring af værdigenstande.
  • Opmærket rute.
  • Ingen irriterende chip, men derimod et stort digitalur, der viser din sluttid.
    • Din sluttid er du selv ansvarlig for at notere i mappen, som ligger ved målfeltet – (hvis det ønskes).
  • Tillægsydelser.
    • Produkterne udleveres sammen med startnummeret, i Løberen Aalborg fra den 8. august 2018, ellers kan de afhentes på selve løbs dagen.
    • Medaljerne udleveres når målstregen er krydset.

 

Duathlon:

Du starter med løb, hvor du derefter henter din cykel i skiftezonen, og derefter starter cyklingen. Din cykel vil være placeret på et sikkert sted, hvor også din udleverede kasse står med dit skiftetøj.

 

Stafet:

Stafetten består af 2 deltagere.

Reglerne i stafetten er enkle – alle skift skal forgå i skiftezonen, også gælder det ellers blot om at komme først i mål.

Dvs. Den 1. løber, den 2. deltager afventer i skiftezonen og gør sig klar til at cykle. Cyklen må først flyttes fra stativet, når vedkommende som løber har klappet den anden deltager i hånden. Når personen er færdig med at cykle, så skal skiftet laves på samme vis inde i skiftezonen, altså cyklen skal placeres samme sted, hvor man tog den, og håndklappet udveksles.

Husk at notere jeres holdnavn, når Du/I bestiller, alt information vedr. løbet/stafetten vil blive fremsendt til vedkommende som bestiller billetten.

 

10 meters reglen:

Der skal altid være minimum 10 meter afstand mellem cyklerne. Det er altså ikke tilladt at ligge på hjul af hinanden.

 

Praktisk information:  

  • Udlevering af startnummer kl. 8.00 – 9.40.
  • Her udleveres en kasse med proviant.
  • Kassen bruges også til opbevaring af skiftetøj.
  • Fælles-briefing kl. 9.40.
    • Reglerne gennemgås
  • Løbet skydes i gang kl. 10.00.
  • Ruten er LOS-opmålt.
    • Bruger man sit eget ur, må man på intet tidspunkt undervejs i løbet, sætte det på pause. Det må først stoppes, når målstregen krydses.
  • Sluttiden er man selv ansvarlig for at notere i mappen, som ligger i teltet umiddelbart efter mål. Der vil være et stort digitalur, hvor man kan se sin tid – man skal blot selv huske den, når man løber ind over målstregen 🙂

 

Refundering & ændringer:

  • Tilmeldingen er bindende, og pengene refunderes derfor ikke.
  • Ændringer i forhold til distancer er muligt, der refunderes dog ikke differencen, hvis distancen nedgraderes.
  • Billetten kan overdrages til 3. part. Kvittering skal blot fremvises på dagen. Life of Sport skal underrettes via mail tilmelding@lifeofsport.dk:  Her skal frem gå:
    * Navn & Efternavn
    * Distance
    * E-mail
  • Ændringer i forhold til tilmelding kan ske indtil 1. august 2018, herefter vil det ikke være muligt at foretage nogen form for ændringer.

Ruten:

  • Løbeturen er kuperede omgange á 4,5 km, så afhængigt af den valgte distance er det forskelligt hvor mange omgange der skal løbes.
  • Cykelruten er en runde á 12 km, der henholdsvis skal cykles 1 (4,5 – 12), 3 (4,5 – 36 – 4,5) eller 4 gange (4,5 – 48 – 9).
  • Man er selv ansvarlig for omgangstælling på løb samt cykel. Belægning på løbeturen er grus, skovsti & asfalt.

“Life of Sport har fællesskab, som kendetegn, og ønsker blot at flere skal få “smag” for det at være aktiv, og f.eks. at løbe. Vi har plads til alle – børn, unge, voksne – erfarne, uerfarne løbere. Vi tror på at fællesskab gør os stærkere. Hjælp med at bevise det, og støt op om vores arrangementer, når du kan finde tid i din kalender.

Følg OS på Facebook, og bliv opdateret med arrangementer mm.